روز سه شنبه مورخ 92/7/23 سيزدهمین جلسه از دور چهارم کارگاههای آموزشی

خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافرین نمایندگی وحید با استادی آقاي وحيد قنبري و

نگهبانی آقای مهدی حبیبیان و دبیری آقای عظیم پارسی مهر با دستور جلسه

"صبر،استقامت،آرامش" راس ساعت مقرر آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد

گاهي اوقات مي بينيم كه فرد قبل يا حين انجام كاري عطسه مي كند كه عاميانه مي گويندصبر آمده است،اگر خوب بنگريم مي بينيم كه صبر چيزهاي زيادي را با خود به همراه دارد از قبيل تفكر،ايمان و علم(در كل صبر خودش داراي علم است)به همين دليل است كه در كنگره مي گويند زور زدن و تحمل كردن جواب نمي دهد و فرد بايد صبر كند،مثل هندوانه اي كه شخصي بخواهد آنرا با زور زير آب نگه دارد.

صبر كردن تفكر به همراه دارد،زيرا فرد با خودش تفكر مي كند كه چه بكنم راحت تر به مقصد برسم،همانطور كه آقاي محسن زهرايي ويراستار كتاب عبور از منطقه 60 درجه زير صفر در مقدمه كتاب نوشته است:علم به انسان سرعت مي دهد،ضمنا" صبر،ايمان را هم در بر مي گيرد(صبر ميوه ايمان است)و ايمان به من جهت مي دهد كه در راه مستقيم با صلابت قدم بردارم و ترديدي به دل راه ندهم.

در مسير مستقيم نمي توان از ابزار ضد ارزشها استفاده نمود،زيرا نتيجه استفاده از اين ايزار،بازگشت فرد به تاريكيهاست و نتيجتا" تاريخ تكرار خواهد شد و اين كاملا" اشتباه است،زيرا تجربه را تجربه كردن خطاست،زيرا بايد از تجربه ها درس گرفت و آموخت.

درمان فوق ترك است و تعادل فوق درمان و امروزه مي گويند كه آرامش و رسيدن به حال خوش فوق تعادل است،در كل همه انسانها در زندگي به دنبال آرامش هستند تا بدون هيچ دغدغه اي زندگيشان بگذرد،و براي رسيدن به اين آرامش است كه فرد بايد از دريچه صبر و استقامت عبور كند تا به آرامش برسد.

به نقل از استاد امين بيشترين انرژي در علم نهفته است،به نظر من صبورترين افراد راهنمايان و كمك راهنمايان كنگره 60 هستند كه خودشان روزي مصرف كننده مواد مخدر بوده اند و تاريكيها را تجربه كرده اند و امروزه پي برده اند كه چرا بايد با عشق خدمت كنند و از آن نرژي مي گيرند.