روز سه شنبه مورخ 92/10/17 يازدهمين جلسه از دور پنجم کارگاههای آموزشیخصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافرین نمایندگی وحید با دستور جلسه  "نقش آموزش و خدمت در رهايي و تجربه من" با استادی آقاي بهنام صمدي ونگهبانی آقای علي مقدم و دبیری آقای حميد                                             طاهري راس ساعت مقرر آغاز به كار نمود.

خلاصه سخنان استاد

صبح زماني كه انسان چشمانش را باز مي كند،با پنج حسش شروع به آموزش گرفتن ميكند و بعضي از اين آموزشها تاكيدي هستند يعني ما بعضي از آنها را دوست داريم و براي خودمان ثبت مي كنيم و از كنار برخي ديگر براحتي مي گذريم.

مطالبي را كه در كنگره آموخته ام در هيچ كتاب و دانشگاهي آموزش نمي دهند،آموزشهاي اينجا اساسي و كاربرديست و هر كدم بصورت يك شاه كليد است،كسي كه آموزش گرفته و به دانايي موثر رسيده و از تجربيات ديگران نيز استفاده مي كند،مي تواند براحتي با مشكلاتش مواجه شود و آنها را پشت سر بگذارد.

من در كنگره بزرگترين مشكل زندگيم كه اعتياد بود را درمان كردم و بنابراين ايمان آوردم كه آموزشهاي اينجا مي تواند در حل مشكلات كوچكتر زندگي مرا ياري كند.

مشكلات زيادي در زندگي و محل كارم گريبانگيرم بود،چون نمي دانستم بايد چگونه با آنها كنار بيايم،يكي از جملات مهندس به حق مرا تكان داد و باعث شد حركت بزرگي در زمان رهاييم انجام بدهم.

در شركتي كه كار مي كردم برخي به نوعي مي خواستند برايم پاپوش درست كنند(البته قبل از رهايي از بند اعتياد)و به نوعي حق هم با آنها بوده چون موارد ضد ارزشي زيادي داشتم.

جمله مهندس اين بود كه:هر كاري را كه مي خواهي شروع كني بايد در بطنش بروي و آنرا كاربردي كني و در خودت ترديد راه ندهي،من هم با آموزشهايي كه از اين جمله گرفتم و بر حسب تخصصي كه در محل كارم داشتم ،حركتي نوين را آغاز كردم و با مديرم درميان گذاشتم كه من از ضايعات شير آلات شركت 3 ميليارد تومان  را زنده مي كنم و در آن شركت واحد بازيافت صنعتي را بنا نهادم و لذا چون اين مسئله برايم حيثيتي بود اينكار را با تمام وجود انجام دادم و ديدم كه با حركت راه نمايان مي شود و مديرم نيز از اين حركت استقبال خوبي بعمل آورد.

با اين حركت هر آنچه را كه در طول 24 سال خدمت بدست نياورده بودم،نصيبم شد،نقش آموزش براي من اين بود و من لازم دانستم اين را بيان كنم چون زندگيم را متحول كرد و به هر چيزي كه حسرتش را داشتم رسيدم،فرزندم را به دانشگاه فرستادم و ...

من سعي مي كنم خوب باشم و به كسي آسيب نرسانم چرا كه مي دانم اين آسيبها در ابعاد بزرگتر به خودم برخواهد گشت،اين كار را ابتدا براي خودم انجام دادم و با اين عمل باعث استخدام 3 نفر ديگر هم شدم و اين قوت قلبي برايم شد و من تمام اينها را مديون جناب مهندس دژاكام و كنگره 60 هستم،شايد من قبلا هم برخي از اينها را مي دانستم ولي آنها را كاربردي نمي كردم و برايم هيچ سودي نداشت.

داستان ديگري به خاطرم آمد كه آنرا هم بيان مي كنم،در سازمان فضايي ناسا 200 ميليون دلار هزينه براي ساخت خودكاري شد كه بتواند در محيط فضا بنويسد ولي روسها اين كار را با مداد انجام مي دادند.

انسان بايد در هر كاري كه انجام مي دهد تفكر كند و اگر هم مردد است از تجربيات ديگران استفاده كند.